Hvordan komme i gang

med Sector Alarm app

Registrer en konto på Mine Sider

Gå til Mine Sider og fyll inn ditt kundenummer samt telefonnummer.

 

Kundenummeret finner du på avtalen din eller på din faktura.

SMS med engangskode

En SMS med en engangskode på 6 siffer sendes innen 30 sekunder. Skriv inn engangskoden for å validere telefonnummeret.

 

Dersom du ikke mottar en SMS, påse at telefonnummeret du har registrert er korrekt. 

Påloggingsinformasjon til appen

Fyll inn din e-postadresse og et passord for tjenesten. Dette blir din påloggingsinformasjon for Mine sider og appen.

 

En mail blir sendt til din valgte e-postadresse, åpne mailen og følg anvisningene for å validere din konto.  

Installere appen

Kontoen din er nå aktiv og koblet til ditt alarmsystem. Last ned og installer appen som finnes tilgjengelig i App Store og Google Play. Logg inn med din e-postadresse og passordet du har valgt på Mine sider.

 

Når du har logget inn i appen vil din innlogg lagres og du forblir pålogget, til du selv aktivt velger å logge ut. 

Slik laster du ned appen

Har du andre spørsmål? Se våre ofte stilte spørsmål her:

Hvordan knytter jeg alarmsystemet til appen?

På Mine Sider kan du knytte et eller flere alarmsystemer til applikasjonen. Klikk på "mine alarmsystemer" i menyen til venstre, og klikk deretter på "legge til nytt alarmsystem".

Hvordan kan jeg være sikker på at alarmen er aktivert via appen?

Når alarmen er aktivert, vil du kunne se at det står «FULLT PÅSLÅTT» eller «SKALLSIKRING» på status for ditt valgte alarmsystem, samt tidspunkt for dette. I hendelsesloggen vil du se tilsvarende.

 

Hvilke funksjoner finnes i appen og Mine Sider?

På Mine Sider kan du; skru alarmen av og på, se oversikt over hendelser, ha kontroll på temperaturen i boligen, sette opp og styre brukerkontoer og koder, styre Yale Doorman, se fakturaoversikten mm. Les mer om appen her.

Holder det at jeg kun endrer kontaktinformasjon i appen?

På Mine Sider kan du oppdatere kontaktinformasjon, men husk at denne informasjonen gjelder kun på Mine Sider. Kontakt derfor kundeservice på tlf. 915 03033 dersom du gjør endringer.

Kan flere familiemedlemmer bruke appen?

Ja, flere i familien kan bruke appen. Du logger da inn med samme brukernavn og passord.  Det er mulig å opprette flere unike brukere.

Kan jeg se når barna kommer hjem fra skolen?

Ja, du kan se i hendelesloggen når barna kommer hjem. Du kan via push-varslinger se når noen skrur alarmen av eller på.

Koster det noe å bruke appen?

Nei, appen er gratis. Både å laste ned og i bruk.

Jeg har glemt passordet til appen

Gå inn på Appen eller Mine Sider og klikk på "Glemt passord?". Et nytt passord sendes så til den e-postadressen du har registrert.

Hvordan får jeg tilgang til appen?

Appen er tilgjengelig for vårt nyeste alarmsystem, og kan lastes ned fra App Store og Google Play. Du kan finne den lett ved å søke på Sector Alarm, men det ligger også under kategorien "Business".

Hvordan logger jeg meg inn i appen?

For å logge deg på i appen, bruker du samme brukernavn og passord som du har på Mine Sider. Dette vil gi deg direkte tilgang til alarmsystemet du har knyttet til din konto.

Hvordan endrer jeg brukernavn eller passord på Mine Sider?

Klikk på kontoen din på Mine Sider for å gjøre endringer. Du vil motta bekreftelse på at endringene lagres. Noen data vil også bekreftes via e-post.

Hvorfor ser jeg ikke smartpluggene i appen?

Alarmsentralen din må være tilknyttet internett for at smartpluggene skal være synlige i appen. Det ser du enkelt ved å sjekke at det står «Internett online» øverst i høyre hjørne på appen.