Hvordan teste din alarm?
Under vil du finne instruksjoner på hvordan du kan teste din alarm helt selv. Pass på å følge alle steg nøye, og ha det muntlige passordet tilgjengelig.

Koble til alarmsystemet og gå ut av huset.

Vent utenfor (minst 3 minutter) slik at alarmsystemet kan aktiveres riktig.

Gå inn uten å frakoble alarmen.

Alarmen vil sette i gang. Flytt deg foran områdene i huset du trenger å teste. Du kan lukke dører og vinduer slik at signalet fra magnetikken også blir testet. Vent i 30 sekunder før du frakobler alarmen. Vær forsiktig med lydnivået da sirenen utløses veldig høyt.

Alarmstasjonen vil kontakte deg. De vil be deg om det hemmelige passordet, slik at vi kan identifisere deg riktig. Hvis du ikke har hørt fra oss innen fem minutter, kan du kontakte oss via chat.

Hvis du skrur av alarmen før alarmstasjonen har fått kontaktet deg, kan det være du får en SMS med bekreftelse på at alarmstasjonen har mottatt en alarm og at alarmen har blitt skrudd av med riktig kode eller kodebrikke.
Akkurat nå spør kundene våre om dette...
Start med å sjekke batteriet på røykvarsleren. Har du tilgang til et nytt batteri, så bytt gjerne ut det gamle batteriet. Deretter støvsuger du filteret for støv og andre partikler.
Er du usikker på hvordan du gjør dette, kan du kontakt oss her via Chat.
Dersom du har et av våre nyere alarmsystemer, er det enkelt å bytte batterier selv. Her ser du en oversikt over de alarmkomponentene du fritt kan bytte batterier på selv, og filmene viser hvordan du enkelt kan gjøre dette.
Hvis varsellampen på betjeningspanelet lyser, kan det ha oppstått en feil i alarmsystemet. Dette kan for eksempel skyldes et problem med batteriet eller strømforsyningen, på grunn av et problem med sensorovervåking, en feil med GSM/GPRS eller andre forstyrrelser.
Bruksanvisningen som fulgte med alarmsystemet ditt, vil gi en mer detaljert beskrivelse av hva som kan være nødvendige tiltak for å rette opp en feil. I tilfeller der bruksanvisningen ikke svarer på det du lurer på, ber vi deg ta kontakt med oss på chat.
Hvis problemet gjelder monteringen av låsen kan du ta kontakt med vår kundeservice på tlf. 915 03033 eller chat.
Ligger feilen i selve dørlåsen Yale Doorman, kan du kontakte Yale Support.
Når du skal pusse opp er det viktig at du tar kontakt med Sector Alarm i god tid før du faktisk starter arbeidet. Kontakt oss om din oppussing her på chat.
Så fort man demonterer en komponent som tilhører alarmen, sendes et sabotasjesignal til vår alarmstasjon. Dette vil av deg som kunde oppleves som et vanlig alarmsignal med sirene. For å sikre rett aksjon fra vår alarmstasjon, i praksis unngå at en vekter rykker ut til deg, er det viktig for oss å ha informasjon om din planlagte oppussing. Merk at dersom man demonterer komponenter selv, gjelder ikke produktgarantien.
På Mine Sider kan du knytte et eller flere alarmsystemer til applikasjonen. Klikk på "Mine alarmsystemer" i menyen til venstre, og klikk deretter på "Legge til nytt alarmsystem".