Velkommen som kunde hos Sector Alarm
Gratulerer med ditt valg av boligalarm! Du skal snart få besøk av en av våre sikkerhetsrådgivere for å sikre ditt hjem mot innbrudd og brann, og for at du skal få mest mulig ut av besøket er det noen ting du kan forberede i forkant. Her følger litt informasjon om hva det kan være smart å tenke på i forkant, samt hva som skjer på selve monteringsdagen.
Hva må jeg gjøre på forhånd?
Først og fremst er det viktig at du allerede nå får tilgang til Mine Sider. Her vil du få oversikt over ditt alarmanlegg når det er installert. Det er på Mine Sider du vil finne din meldingsinnboks og vårt fordelsprogram. Her vil du også kunne se øvrig informasjon om ditt kundeforhold.
Med Sector Alarm App har du full oversikt over din boligalarm på mobilen; alarm på/av, historikk, oversikt over når barna kommer hjem, temperatur i hjemmet, låse opp døren for vaskehjelpen. Kombiner gjerne Sector Alarm App med Yale Doorman elektronisk dørlås- nøkkelfri hverdag der du styrer alarmen og lås med appen.
Steg 1:
Sett opp din brukerkonto på Mine Sider.
Steg 2:
Last ned App og logg inn med brukerkontoen eller logg deg inn via Mine Sider.
Appen og Mine Sider er oversiktlig og lett forståelig
Last ned til mobilen eller nettbrettet fra Google Play eller App Store.
Nøkler
Tjenesten fra Sector Alarm inkluderer nøkkelservice. Dette betyr at vekter kan foreta innvendig kontroll av hjemmet ditt ved en eventuell utrykning. Vi vil montere nøkkelboks for oppbevaring av nøkler, forutsatt at boligen din har egen inngang. Dersom boligen ikke har dette, kan du levere nøkkel til sikkerhetsrådgiver. Vi anbefaler derfor at du har et ekstra sett med nøkler klart som enten kan legges i nøkkelboksen eller leveres til sikkerhetsrådgiver ved installasjon.
Passord
For å kunne sikre trygg kommunikasjon mellom deg og alarmstasjonen trenger du et passord og et motpassord som deles med alarmstasjonen. Passordene bør være noe som er lett for familiemedlemmene å huske, samtidig som det ikke er opplagt for andre. Det kan være lurt å tenke igjennom hva som kan fungere for deg og din familie allerede nå.
Oppussing?
Har du oppussing på gang i boligen, anbefaler vi å utsette installasjonen til oppussingsarbeidene er ferdig. På den måten sikres du at installasjonen kan utføres i sin helhet, og du slipper å være hjemme en dag til for å ferdigstille installasjonen på et senere tidspunkt. Si gjerne ifra til oss så fort oppussingen er ferdig, så avtaler vi en dag for installasjon.
Hva skjer på monteringsdagen?
Anbefalinger
Ved installasjon vil sikkerhetsrådgiveren forholde seg til din avtale med selger, samtidig som han/hun også utfører en befaring. Våre sikkerhetsrådgivere vil som fagpersoner alltid komme med anbefalinger for å sørge for optimal sikring av ditt hjem. Dette kan innebære forslag om ekstra komponenter utover det som ble avtalt med selger. Her kan du lese om våre mulige tilleggskomponenter.
Merking
Sikkerhetsrådgiver vil også sørge for optimal merking av boligen din. Du kan få så mange merker du ønsker, men de skal settes opp av sikkerhetsrådgiveren. Vi anbefaler derfor at du blir med sikkerhetsrådgiveren ut rundt boligen for å se hvor du ønsker merking.
Signering
Det er viktig at det er samme person som inngikk avtale med vår selger som også er tilstede ved installasjon. Alternativt kan annen myndig person som også bor på adressen være tilstede.
Når kommer sikkerhetsrådgiveren og hvor lang tid tar det?
Sector Alarm opererer med servicetider mellom kl. 08:00 og 16:00. Du vil bli påminnet om installasjonen per SMS dagen i forveien, og så vil sikkerhetsrådgiveren ringe deg i god tid før ankomst den aktuelle dagen. Du trenger altså ikke å være hjemme hele dagen. En nyinstallasjon tar i snitt 2,5 timer.
Endre dato for installasjon?
Ønsker du å endre dato for installasjon, ber vi deg ta kontakt med oss snarest (senest dagen før oppsatt avtale) slik at vi kan finne en ny dato til deg. Du er alltid velkommen til å kontakte oss på telefon 915 03033, eller post@sectoralarm.no. Du kan også enkelt snakke med oss via chat.