Kundene har talt: Sector Alarm til topps i Kundeserviceprisen

På Kundeservicedagene 2020 ble Sector Alarm kåret til det selskapet som hadde best kundeservice i Åpen Klasse. Sector Alarm stakk av med seieren i tøff kamp med blant annet Toyota og Bokklubbens Nye Bøker.

 Det skal være bekymringsløst å være kunde.

-Dette er utrolig moro. Vi er ydmyke og stolte og ser på denne prisen som en skikkelig god bekreftelse på kvaliteten av det arbeidet vi gjør. Vi har de siste årene vunnet flere priser, men denne seieren smaker ekstra godt i og med at den er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år, sier Kommersiell direktør Stian Veganger i Sector Alarm.

- Kundeserviceprisen og vår egen kundevekst er en bekreftelse på hvor godt vi har lykkes med vår filosofi og vår satsing på en bekymringsløs kundereise. Målet er at kundene skal oppleve sitt kundeforhold hos Sector Alarm som bekymringsløst gjennom Norges beste kundeservice. Kåringen gir oss god motivasjon til å jobbe videre med den filosofien vi tror på og som vi stadig for bekreftet fungerer.

Proaktivitet – Løser problemene før kunden rekker å bekymre seg

Leder av kundesenteret Jørn Anthonisen legger til: -Vi griper tak i hva som kan bli et problem, før kunden engang får tid til å bekymre seg! I tillegg gjennomfører vi også en såkalt velkomstsamtale med nye kunder. Dette er et godt eksempel på vår filosofi; Istedenfor å vente på telefonsamtaler, så er vi proaktive og ringer opp kunden. Mye av hva kunden vil ha er jo nettopp den tryggheten for at vi hele tiden er tilgjengelige, og at alarmfunksjonene er adekvate og operasjonelle. Hvis vi ser at noe ikke stemmer, for eksempel ved sjekk av alarmen, kontakter vi naturligvis kunden og booker inn en service, eller gir kunden en veiledning over telefonen for hva kunden selv kan gjøre. Denne kundeservicefilosofien er rett og slett en del av vårt DNA.

Norges største kundeservicemåling

Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantar TNS store kundesentermåling, KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene. Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna.